• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ansöka om blanco - kan bolånet hävas?

G

Grit

Gäst
Poäng: 0
Behöver verkligrn svar så ska vara så tydlig som möjlig. Jag skrev på bolånekontrakt för några veckor sedan. Jag ska tillträda min lägenhet den 21a juli. Problemet är behöver ett blancolån nu. Jag undrar ifall jag ansöker om blancolån, kommer SBAB kontaktas?
En annan fråga: på Min uc står inget om bolån. När jag ansöker hos lendo ska jag nämna bolånet eller?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
G

Grit

Gäst
Poäng: 0
Och viktigaste frågan:
Kan bolånet hävas trots att jag skrivit på kontrakt? Ifall dem blir kontaktade
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Sbab lär inte kontaktas men du kan få problem eftersom sbab kan ta ny uc vid utbetalning och då kan det bli problem om du sökt eller har nya lån som krånglar till sbabs kalkyl. Dom skriver väl något om det i löftet och i lånepapperna också vill jag minnas.
Jag skulle inte chansa. Vore ju trist om affären avbryts och du åker på skadestånd för den avbrytna affären..
 
G

Grit

Gäst
Poäng: 0
Sbab lär inte kontaktas men du kan få problem eftersom sbab kan ta ny uc vid utbetalning och då kan det bli problem om du sökt eller har nya lån som krånglar till sbabs kalkyl. Dom skriver väl något om det i löftet och i lånepapperna också vill jag minnas.
Jag skulle inte chansa. Vore ju trist om affären avbryts och du åker på skadestånd för den avbrytna affären..

Jaha tar dom ny uc vid utbetalning? Varför gör man det när jag redan skrivit på kontrakt och allt?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Jaha tar dom ny uc vid utbetalning? Varför gör man det när jag redan skrivit på kontrakt och allt?

Dom kan jag har för mig att jag frågat om det och det var om det var viss lång tid som löpt, minns om det var 1 eller 3 månader
 

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Dom kan jag har för mig att jag frågat om det och det var om det var viss lång tid som löpt, minns om det var 1 eller 3 månader

Måste vara 3, togs en på mig i september men hade tillträde december så precis inom 3 månaders ramen
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Sbab lär inte kontaktas men du kan få problem eftersom sbab kan ta ny uc vid utbetalning och då kan det bli problem om du sökt eller har nya lån som krånglar till sbabs kalkyl. Dom skriver väl något om det i löftet och i lånepapperna också vill jag minnas.
Jag skulle inte chansa. Vore ju trist om affären avbryts och du åker på skadestånd för den avbrytna affären..
Håller med Lasse att det känns dumt att chansa. Anledningen till att de troligen tar en ny UC är för att du i princip kan ta många nya lån mellan kontraktsskrivning och tillträdesdatum. Det finns ju människor som köper nybyggen där tillträdet ligger ett år fram i tiden, gissa hur de hinner ställa till det ekonomiskt om de har ett år på sig (om de skulle vilja)...,
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Även om handpenning redan torde vara betald vid detta laget så är det väl inte den du vill låna till nu? Eller varför är det så viktigt med ett blancolån just nu? Vill bara förstå
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp